godlo orzel logo leszna bip

                       Szkoła Podstawowa nr 9 ul. ks.kard.St. Wyszyńskiego 57

Szkoła Podstawowa nr 9 im. ks. kard. St. Wyszyńskiego w Lesznie  
                          "Jeśli wasza światłość, wiedza, nauka, mądrość prowadzi do uczynków dobrych, 
     wówczas pochodzi z miłości. Jeśli jest użyta na mnożenie zła, nie jest ani światłością,
    ani nauką, ani prawdą, ani miłością."    

                                                                        Stefan Wyszyński

 

Laboratoria Przyszłości

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Dnia 20.12.2024r. w naszej szkole odbyły się jasełka. Przedstawienie bożonarodzeniowe dla klas 5-8 przygotowała grupa jasełkowa „Wyjątkowych Baranków Bożych” wraz z p. Aleksandrą Kierbiedź. Dyrekcja, uczniowie i nauczyciele byli świadkami niecodziennej odsłony jasełek, podczas których główni bohaterowie Bartek i Nela przenieśli się do Betlejem, gdzie spotkali Józefa i Maryję. Pobyt w mieście Dawidowym pokazał rodzeństwu jak bardzo ważna jest więź z Bogiem oraz relacje z najbliższymi.  Spektakl został uświetniony kolędami w wykonaniu uczennic ze szkolnego zespołu muzycznego prowadzonego przez p. Hannę Ratajczyk.
Opis: Aleksandra Kierbiedź
W trakie jasełek został wykorzystany sprzęt nagłaśniający zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

Dnia 20 grudnia 2024 roku uczniowie klas I-IV, przedszkolaki z Przedszkola Miejskiego nr 3 im. Bolka i Lolka, rodzice oraz emerytowani nauczyciele naszej szkoły obejrzeli jasełka pt. „Tak! On jest Królem!”. Inscenizacja została przygotowana przez panią Małgorzatę Kosmalską, Beatę Borowską, Hannę Ratajczyk, Joannę Katarzyńską i Małgorzatę Gwiaździńską. Pomocą służyła pani Marysia Mirek i pan Józef Juchimiuk. W przedstawieniu wzięli udział uczniowie naszej szkoły od klasy drugiej do ósmej. Jasełka bardzo podobały się widzom. Niektórzy włączali się do śpiewu piosenek, których wesołe brzmienie wprowadzało w uroczysty nastrój. Potem głos zabrała pani dyrektor Dorota Cegielska, która podziękowała wszystkim za piękną uroczystość oraz złożyła życzenia świąteczne. Na końcu wykonano wspólne pamiątkowe zdjęcie. 
Opis: Beata Borowska
W trakie jasełek został wykorzystany sprzęt nagłaśniający zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

Na niektórych lekcjach informatyki i wybranych kołach zainteresowań uczniowie korzystali z różnych sprzętów zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości. Na początku roku szkolnego poprzez Google VR można było wybrać się na wirtualną wycieczkę zagraniczną np. do Australii. Niektórzy uczniowie chętnie wybrali się w kosmos z Nasa lub oglądali figury geometryczne.  Korzystamy też z drukarek 3D. Przez dwa miesiące w s. 15B można było przyglądać się wystawie wydruków 3D oraz systematycznie uruchamianym drukarkom 3D. Na zajęciach z "Robotyki" uczniowie programowali micro:bity. Na kółku "Budujemy-filmujemy" uczniowie budowali konstrukcje z kloków Lego oraz zapoznali się z długopisami 3D. Filamenty zakupila Rada Rodziców, której bardzo dziękujemy. #LaboratoriaPrzyszłości
Opis: Donata Pajzert

SuperKoderzy to grupa uczniów, którzy w maju w zeszłym roku nagrali film i zostali wybrani do projektu przez Fundację Orange. W ramach tego wyzwania Fundacja sfinansowała dla szkoły dwie drukarki 3D, koszulki i drobne niespodzianki dla uczniów oraz szkolenie dla dwóch nauczycieli. Wybrana ścieżka nazywała się 3Wymiary matematyki. Przez cały rok szkolny SuperKoderzy podjęli się wielu różnych działań. Między innymi pracowali w programie Scratch, z długopisami 3D, projektowali 3D w programie Tinkercad. Wzięli udział w konkursie “O czym śnią roboty”, w ramach którego zaprojektowali przyczepki do robotów szkolnych, utworzyli prezentacje na temat swojej pracy i pokaz druku 3D. SuperKoderzy wzięli udział również w wyzwaniu Europejskiej Agencji Kosmicznej: Moon Camp Challenge. Powstały projekty habitatu, pojazdu kosmicznego i astronauty. Większość projektów została wydrukowana na szkolnych drukarkach 3D. Na zajęciach w czerwcu nastąpiły podsumowania. Grupa SuperKoderów  spotkała się na świeżym powietrzu przy grach i zabawach, a na ostatnich zajęciach wykorzystaliśmy szkolne gofrownice i na słodko zakończyliśmy nasz projekt. Nauczyciel prowadzący przez cały rok szkolny miał za zadanie co miesiąc umieszczać relację foto i opis na stronie organizatora. Link do relacji na stronie superkoderzy.pl: #SuperKoderzy #LaboratoriaPrzyszłości

Opis: Donata Pajzert

 Na zajęciach dodatkowych z robotyki, mikrokontrolerów i Googli VR uczniowie oprócz pracy z robotami szkolnymi, mikrokontrolerami, Googlami VR i Minecraft Education wzięli udział w tzw. Misji Zero-Astro Pi. Pierwszy raz jako szkoła wzięliśmy udział w takim wyzwaniu. Jest to szansa na uruchomienie swojego kodu w kosmosie. Uczniowie napisali program do odczytu czujnika koloru i jasności na komputerze Astro Pi na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i użyli go do ustawienia koloru tła na spersonalizowanym obrazie, który astronauci zobaczyli podczas wykonywania swoich codziennych czynności. Uczniowie, których programy były kompletne i spełniały wytyczne EESA, zostały wysłane i uruchomione na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej! Uczestnicy otrzymali certyfikat z mapką i informacją, kiedy i w którym miejscu nad Ziemią była Stacja Kosmiczna w momencie wyświetlania kodu ucznia. Tematem Misji Zero w roku 2023/24 była „Flora i Fauna”. Zdjęcia z zajęć i certyfikatów z EESA są w galerii strony.Strona organizatora: Mission Zero (astro-pi.org)#LaboratoriaPrzyszłości
Opis: Donata Pajzert

 

Moon Camp Challenge to wyzwanie organizowane przez Europejską Agencję Kosmiczną. Edycja 2023-2024 przyniosła wyzwanie, jakim było wcielenie się w nową rolę kosmicznego poszukiwacza przygód ze swoim zespołem i zaprojektowanie habitatu na powierzchni Księżyca lub wyjście poza Księżyc i odkrycie innych światów w naszym Układzie Słonecznym. Uczniowie z kółka 3D: Ihor Filonenko, Nikodem Nitecki i Józef Łakomy wykonali swoje prace wybierając projekty 3D bazy astronautów i pojazd kosmiczny, który mógłby poruszać się na Księżycu. Następnie uczniowie nazwali swoje zespoły, opisali swoje prace, a nauczyciel (D. Pajzert) wysłał do agencji EESA. Uczniowie otrzymają certyfikaty od Europejskiej Agencji Kosmicznej.Projekty zostały dydrukowane na szkolnych drukarkach 3D dzięki programowi  #LaboratoriaPrzyszłości. Projekty 3D naszych uczniów już są na stronie organizatora. #LaboratoriaPrzyszłości Poniżej linki do prac uczniów, które znalazły się pośród 1500 projektów od ponad 6000 uczniów z całego świata:
https://liblink.pl/W5fspRiuzu
https://liblink.pl/jXzPYJS4a7
https://liblink.pl/oZeUGaT4RR
O
pis: Donata Pajzert

Podobnie jak kl. 6, również uczniowie z kl. 7, 8 wykonali na lekcji informatyki breloczki w programie Tinkercad.  Projekty 3D i zdjęcia wydruków można podziwiać na gablocie w budynku B na piętrze oraz na zdjęciach w galerii strony. Projektanci otrzymują na własność wydrukowane prace dzięki dofinansowaniu z Rady Rodziców oraz programowi Laboratoria Przyszłości.  #LaboratoriaPrzyszłości
Nauczyciel prowadzący: Donata Pajzert

 

szkola odkrywcow talentow1

szkola bez przemocy

 

logo okbdi male

Prowadzenie strony:
Donata Pajzert

Szukaj

Dojazd

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 234

Wczoraj 294

Tydzień 865

Miesiąc 5227

Wszystkie 808596

Obecnie 9 gości online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Sonda

Twoja ulubiona pora roku:

Search