
Gabinet logopedyczny mieści się w budynku A. Ze względu na pogłębiający się z roku na rok problem zaburzeń mowy i rosnącą liczbę dzieci nim dotkniętych, szczególną troską logopedyczną objęte są dzieci od I do VIII klasy oraz uczniowie posiadający opinie lub orzeczenia z poradni psychologiczno- pedagogicznej. Zajęcia trwają 45 minut, praca odbywa się w maksymalnie czteroosobowych grupach. W niektórych przypadkach, przy nasilonym zaburzeniu lub poważnej wadzie mowy, zajęcia prowadzone są indywidualnie. Dzieci prowadzą zeszyty logopedyczne w które wklejają swoje materiały z zajęć.
Szczegóły:
Pedagog kl. 1-5: Katarzyna Jędraś
Gabinet pedagoga kl. 1-5 znajduje się w budynku A na piętrze obok gabinetu pani pielęgniarki. Jakie problemy uczniów może rozwiązywać pedagog szkolny?
Istnieje wiele różnych problemów z którymi uczniowie i rodzice mogą zwrócić się do pedagoga; najczęstsze problemy szkolne naszych uczniów to: złe oceny,
nieumiejętność zorganizowania własnego czasu, niemożność dostosowania się do wymagań szkoły, konflikt z rówieśnikami bądź z innymi uczniami szkoły, wagary,
złe zachowanie, strach przed szkołą, agresja, uzależnienia, problemy w nauce, trudna sytuacja rodzinna. Pedagog Cię wysłucha, skieruje do specjalisty jeśli tego potrzebujesz, wskaże adres instytucji, która udzieli Ci pomocy, zawsze służy Ci pomocą i radą.
Pedagog kl. 6-8: Magdalena Pomykała-Barczak
Gabinet pedagoga kl. 6-8 znajduje się w budynku B na parterze. Z jakimi sprawami warto zwrócić się do pedagoga? Jeżeli uczeń niechętnie chodzi do szkoły, ma trudności edukacyjne, np. pojawiły się gorsze oceny, ma trudności z czytaniem, pisaniem albo liczeniem, brakuje mu motywacji do nauki.
UCZNIU! Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy: * Chcesz, by Cię wysłuchać; *Czujesz, że inni Cię nie rozumieją, doskwiera Ci samotność; * Masz kłopoty, znajdujesz się w trudnej sytuacji; * Chcesz pracować nad poznaniem siebie, nauczyć się bezpiecznego rozwiązywania sporów i konfliktów, czy radzenia sobie w trudnych sytuacjach: *Masz ciekawe pomysły, chcesz się nimi podzielić; * *Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
RODZICU! ZWRÓC SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY: Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole. Twoje dziecko ma problemy w nauce, doświadcza niepowodzeń szkolnych, nie potrafi skoncentrować się na lekcji, nie radzi sobie z problemami szkolnymi, rodzinnymi, Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania, Niepokoi Cię zachowanie dziecka. Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
Pedagog specjalny: Małgorzata Rodak
Pedagog specjalny kl.1-8, uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego: Małgorzata Rodak
“Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka”. /Janusz Korczak/
Gabinet pedagoga specjalnego znajduje się na parterze w budynku A, koło świetlicy szkolnej. Głównym celem jest otoczenie wszechstronną opieką uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i wspieranie ich rodziców. Jest to szczególna grupa dzieci, która nie zawsze radzi sobie z rzeczywistością szkolną, wymagają opracowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego i wprowadzenia dostosowań z poszczególnych przedmiotów. Drugim aspektem jest ich sfera emocjonalna, gdzie nie zawsze spotykają się ze zrozumieniem, przyjęciem przez rówieśników, w niektórych uczniach szkoła generuje wiele lęków. Pedagog specjalny pomaga w rozwiązywaniu powstałych problemów, jest osobą, do której zawsze możesz się zwrócić, kiedy coś cię niepokoi, jest trudne i niezrozumiałe.
Poza opieką nad dziećmi z orzeczeniem, praca pedagoga specjalnego ma taki sam zakres obowiązków jak pedagoga szkolnego. Jako zespół do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspólnie dbamy o dobro uczniów naszej szkoły, mając świadomość wielu zagrożeń, potrzeb i lęków młodzieży. Nasza troska jest dla Was każdego dnia.
Pielęgniarka: Magdalena Samol
Gabinet pielęgniarki mieści się w budynku A, funkcjonuje codziennie (od pon.-pt. W godz. 800-1500). Pielęgniarka szkolna sprawuje profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami w szkole. Udziela świadczeń profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej. Praca pielęgniarki szkolnej to m.in.
- Zbieranie informacji na temat stanu zdrowia oraz rozwoju uczniów
- Testy przesiewowe (testy zaburzeń):
- Rozwoju fizycznego, pomiary wysokości, masy ciała
- Układu ruchu (w tym boczne skrzywienie, kręgosłupa, zniekształceń statystycznych masy ciała
- W kierunku zeza (cover test, test Hirscherga)
- Ostrości wzroku
- Widzenia barw
- Słuchu
- Ciśnienia krwi
- Orientacyjne wykrywanie wad wymowy.
Testy przesiewowe wykonywanie i interpretowane są u dzieci w wieku szkolnym, w terminach badań bilansowych. Prowadzi profilaktykę fluorową u dzieci klas 1-6 szkoły podstawowej, która polega na grupowym szczotkowaniu zębów preparatami fluorowymi. Udziela porad uczniom z problemami zdrowotnymi. Zajmuje się edukacją na temat zdrowia jamy ustnej. Sprawuje opiekę nad uczniami z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnościami. Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych wypadkach, zachorowaniach, urazach, zatruciach. Wyposaża gabinet w sprzęt, leki, środki opatrunkowe. Prowadzi odpowiednią dokumentację. Przygotowuje zapotrzebowanie na leki oraz materiały opatrunkowe znajdujące się w apteczkach szkolnych. Bierze udział w przeglądach stanu sanitarno-higienicznego budynku i otoczenia. Współpracuje z rodzicami, dyrektorem szkoły, nauczycielami, pedagogami szkolnymi, Radą Rodziców.
Psycholog: Dąbrówka Skorupińska
Psycholog szkolny jest osobą, która zajmuje się rozpoznaniem potrzeb i możliwości Uczennic i Uczniów, wspieraniem Nauczycieli jak i Rodziców.
Pomaga Uczniom realizować ich cele: radzić sobie ze stresem, rozumieć swoje emocje np. złość czy lęk, pomaga nauczyć się organizowania czasu tak, by mogli pogodzić swoje pasje z obowiązkami; wspiera w rozwiązywaniu konfliktów, komunikowania swoich potrzeb w relacji z drugim człowiekiem, nawiązywania i utrzymywania przyjaźni opartych na szacunku.
Gabinet psychologa jest bezpieczną przystanią, w której można odpocząć, złapać oddech przed kolejnym etapem podróży.
Psycholog szkolny zajmuje się również wsparciem w sytuacjach kryzysowych, nagłych, nowych a przez to trudnych – jak rozstanie Rodziców, doświadczanie przemocy lub bycie jej świadkiem, w sytuacji choroby, doświadczania straty i przeżywania żałoby.
Psycholog szkolny może służyć pomocą nie tylko wtedy, kiedy dzieje się coś trudnego. Wspiera również w realizacji marzeń, pomaga rozwinąć skrzydła.
Współpraca psychologa z Rodzicami i Nauczycielami ma na celu wspólne poszukiwanie rozwiązań, możliwych przyczyn leżących u podstaw trudności doświadczanych przez Dziecko. Podpowiada w jaki sposób wspierać Uczennicę czy Ucznia. Wspiera Opiekunów w rozwoju ich kompetencji wychowawczych.
Korzystanie z wsparcia nie świadczy o czyjejś nieporadności – raczej mówi o jego dojrzałości, odpowiedzialności i chęci zmiany, osiągnięcia celów.
Psycholog jest jak Towarzyszysz w podróż - pomaga nieść bagaż, wybrać ścieżkę, zdobyć umiejętności potrzebne w drodze na obrany szczyt. Razem może być łatwiej.
Gabinet psychologa mieści się w budynku B, na parterze.
Drodzy Uczennice i Uczniowie, wchodząc do gabinetu psychologa nie trzeba wiedzieć, co chce się powiedzieć. Może zdarzyć się, że w gabinecie odbywa się rozmowa, poproszę o to by chwilę poczekać. Dlatego zawsze przed wejściem, warto zapukać do drzwi
Drogi Rodzicu, jeżeli masz potrzebę rozmowy, możesz skontaktować się z psychologiem szkolnym za pośrednictwem dziennika Librus. Wtedy będziemy mogli zadbać o to by ustalić dogodny czas na spokojną rozmowę.